czwartek, 24 czerwca 2010

Reanimacja TP-LINK TL-WR1043ND



Wrzucając zły obraz dd-wrt z wcześniejszego openwrt przez mtd, popsułem swojego nowego TP-LINK'a. Skutek: Power świeci, reszta diod mruga co kilka sekund, brak jakiejkolwiek komunikacji przez sieć. W desperacji zacząłem przeszukiwać fora z openwrt, dd-wrt itp. Okazało się, że jest ratunek: coś w stylu:

"Jest Boot jest Impreza!"

Wszystko co tutaj opisze znajdziecie na forach, ja tylko pozbierałem wszystkie info w jedno miejsce. Sposób wymaga on żadnych nadzwyczajnych umiejętności lutowania czy bycia elektronikiem :)

Będziemy potrzebowali:
-Kabel do starych Nokii CA-42
-Lutownice
-Trochę szczęścia i dużo cierpliwości :)

Pierwszym etapem będzie przygotowanie interfejsu, którym będziemy się łączyć z naszym routerem. Do tego będzie potrzebny kabelek CA-42, jest to rs232, czyli pospolity COM pod USB.
Ja oczywiście chciałem iść na łatwiznę, pożyczyłem kabel do naprawy ap(pod COM'a), niestety działał tylko w jedną stronę - nie mogłem wykonywać poleceń w uboocie. Dodatkowo potrzebowałbym VCC, nie kombinując poleciałem do sklepu i zakupiłem ca-42 za 18zł

Musimy odciąć końcówkę od strony telefonu - jest wiele producentów kabli CA-42, różne znaczenia kolorów, nas interesują trzy kable:

GND - masa
RX -kabel do wysyłania
TX - kabel do odbierania

Trzeba poprostu samemu dojść który jest który.
googlujcie:
ca-42 pinout
ca-42 tx rx
i szukajcie swojego opisu swojego modelu.

od shibby z openlinksys:




Jeśli nie znajdziesz to idź na koniec posta do: "Jeśli się nie uda"

Zajmiemy się teraz naszym routerem, musimy go rozkręcić: Tutaj jest miejsce w którym przyda się cierpliwość, 2 śruby są pod gumowymi nóżkami(od strony portów LAN) następnie odchylamy górna i dolną część obudowy, uwalniamy zatrzaski(czarne, podłużne) znajdujące się w okolicach diód przedniego panelu, oraz białe łączące górna i dolną przykrywę, żeby ułatwić ich ściąganie możemy delikatnie wysunąć czarą część obudowy. łatwo napisać trudniej zrobić... powodzenia :)

Po rozbiórce lokalizujemy miejsce na goldpin'y na płycie:



Będziemy musieli znaleźć albo zakupić piny, które będziemy wlutowywać. Zawsze można też skorzystać ze starej płyty głównej albo jakiegoś scalaka....
Lutujemy TYLKO GND, TX, RX,
VCC w naszym przypadku nie jest potrzebne. Do lutowania najlepiej 2 osoby, jedna trzyma płytę routera i próbuję wcisnąć pin od górnej strony, druga grzeje lutownicą cynę która znajduję się w miejscach na piny z drugiej strony płytki. W okolicy lutowania nie ma żadnych miejsc które moglibyśmy uszkodzić. Musimy teraz wykombinować jakąś wtyczkę np. od wiatraka w komputerze, tak żeby łatwo podłączyć i odłączyć wtyczkę. Następnie instalujemy stery do kabla(jeśli już tego nie zrobiliśmy).


Teraz ściągamy program putty, oraz go konfigurujemy:

Oczywiście nr portu COM wybieramy zgodnie z naszą konfiguracją w systemie(do podglądu w Menadżeże urządzeń). Jeśli już wszystko jest ustawione, klikamy Open w putty oraz podłączamy zasilanie do routera,  Wyskoczy nam log startowy z uboota:

U-Boot 1.1.4 (Nov 17 2009 - 11:56:26)

AP83 (ar9100) U-boot 0.0.11
DRAM:
sri
32 MB
id read 0x100000ff
flash size 8MB, sector count = 128
Flash: 8 MB
Using default environment

In: serial
Out: serial
Err: serial
Net: ag7100_enet_initialize...
No valid address in Flash. Using fixed address
: cfg1 0xf cfg2 0x7114
eth0: 00:xx:xx:xx:xx:xx
eth0
eth0
Autobooting in 1 seconds## Booting image at bf020000 ...
Uncompressing Kernel Image ... Error: Bad gzipped data
GUNZIP ERROR - must RESET board to recover

Resetting...


i tak w kółko informacja będzie się powtarzać, naszym zadaniem będzie wpisanie ciągu znaków: "tpl" po tej linijce:

Autobooting in 1 seconds

Powinien w tym miejscu wyskoczyć znak zachęty: ar7100>
Jeśli nie reaguje na polecenie, idź na koniec do "Jeśli nie działa:"

Następnie musimy w jakiś cywilizowany sposób dostarczyć firmware naszemu routerowi, czyli:
1. Ściągamy serwer tftp.
2. Specjalnie przygotowany firmware, dla upewnienia się sprawdzamy sumy kontrolne:

MD5: E712A4A274765A8E63E4B84AA2BCA99E
SHA1: 8B20344B19160006355F02A6BCC895353F4A4A2E

3. Ustawiamy ip na karcie sieciowej: 192.168.0.5 maska 255.255.255.0.
4. Tworzymy katalog i umieszczamy tam plik firmware.
5. odpalamy serwer tftp oraz ustawiamy ścieżkę do katalogu z firmware.
6. Podłączamy kartę sieciową z routerem.

Pozostaje nam teraz tylko czysta przyjemność, czyli zrobienie porządków w pamięci rotera po kolei w programie putty(oczywiście wcześniej połączyliśmy się z uboot'em):

Czyścimy pamięć routera:

erase 0xbf020000 +7c0000

Następnym poleceniem ściągamy z naszego serwera tftp firmware:

tftpboot 0x81000000 code.bin

Zapisujemy ściągnięty firmware tam, gdzie jego miejsce:

cp.b 0x81000000 0xbf020000 0x7c0000

Odpalamy boota:

bootm 0xbf020000

i huura! wszystko działa :)


Teraz spokojnie możemy szaleć z różnymi firmware(openwrt, dd-wrt) wiedząc ze umiemy spowrotem go reanimować :)

Wielkie podziękowania dla paco52327 bez niego by się nie udało ;]

Jeśli nie dziala:

Musimy wykombinować które piny na naszym kablu to GND RX i TX, z reguły GND to czarny.
Odpalamy putty, łączymy się i obserwujemy co się wyświetla, mając wtyczkę podpiętą do wlutowanych goldpin'ów z drugiej strony odizolowane kable od ca-42 stosujemy metodę prób i błędów.

Parę wskazówek(których nie jestem pewien, ale mnie pomogły)
- napięcie między GND, a tx oraz GND, a rx to 3.3V.
- złączenie rx i tx przy dobrze podpiętej masie powoduje echo, czyli putty odsyła to co ty napiszesz, tak pisali na forach, u mnie po prostu wyświetlało to co napisałem
- jeśli wyskakuje ciąg krzaków, na pewno coś jest źle podpięte, albo jest ustawiona zła prędkość połączenia.
- jeśli ładnie wszystko wyświetla, a nie reaguje na "tpl" prawdopodobnie coś nie tak z rx'em, albo używasz normalnego COM'a podpiętego do płyty, w tym przypadku potrzebujesz dodatkowo VCC




Dla dociekliwych mój log z flashowania:

ar7100> erase 0xbf020000 + 7c0000
Usage:
erase - erase FLASH memory

ar7100> asd
Unknown command 'asd' - try 'help'
ar7100> erase 0xbf020000 +7c0000

First 0x2 last 0x7d sector size 0x10000 125
Erased 124 sectors
ar7100> tftpboot 0x81000000 code.bin
dup 1 speed 1000
Using eth0 device
TFTP from server 192.168.0.5; our IP address is 192.168.0.2
Filename 'code.bin'.
Load address: 0x81000000
Loading: #################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
#################################################################
############################
done
Bytes transferred = 8126464 (7c0000 hex)
ar7100> cp.b 0x81000000 0xbf020000 0x7c0000
Copy to Flash... write addr: bf020000
done
ar7100> bootm 0xbf020000

pomocne linki:












100 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Genial fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Say thank you you seeking your information.

Anonimowy pisze...

Dzięki, właśnie odratowałem TP-Linka.

Anonimowy pisze...

Dzięki :) Poszło bez problemów :)

Anonimowy pisze...

No niestety u mnie nie dział pomimo wyświetlania wersji ubota brak możliwości wpisania tpl linia RX do bani

Piotrek pisze...

Dzięki mistrzu!
Dla potomnych: wyprowadzenia kabla Blue Star:
czarny -> GND
niebieski -> RX
biały -> TX

Anonimowy pisze...

Ja "wszedłem" ale my "weszliśmy".
pozdr.

marverix pisze...

Dzięki wielkie! :)

Kombinacja dla kabla:
CA42
R/N: 108382627301
M/N: CX-U8

GND - czarny
TXDATA - biały
RXDATA - zielony

Anonimowy pisze...

Witam
Mógł bym prosić o screeny jak skonfigurować tego klienta tftp, gdzie kliknac jaki plik, bo wszystko chodzi tylko w tym momencie tftp nie potrafie sobie poradzić i wgrac firmware do routerka. Nie wiem gdzie stworzyc biblioteki itd. ( wszedzie są opisy: i za pomocą TFTP wgrać pliki do routera tylko nikt nie napisał jak uzywac TFTP...

Proszę o pomoc!

Dzięki

Anonimowy pisze...

OK, co do pliku firmwaru to po przegraniu trzeba mu zmienić nazwę na code. Reszta zgodna z opisem i działa w 100% . użyty RS na bazie PL-2303 . Pozdrawiam :) Mario

Anonimowy pisze...

Dzięki wielkie :-) I ja uratowałem swojego TP-Linka, nawet obeszło się bez lutowania. Włożyłem luty tak aby trzymały się stabilnie i wystarczyło.

Anonimowy pisze...

Dziękuję! Nie wierzyłem bo nie znam się na elektronice ani fizyce, ale zadziało bo opis jest genialny.
Kabel usb kupiłem na wyprzedaży w sieci sklepów Avans (2 zł) - miał tylko 3 kable GND - czarny, Tx - niebieski i Rx - biały. Z tego co poczytałem to wygląda na pewien standard kolorystyczny, ale rozwaga zalecana. W tym zakresie warto dodać, że większość tych kabli działa chyba na chipie Prolific PL-2303 (driver pod Vistę znalazłem na elektroda.pl http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic861087.html).

MySmartphone.pl pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
MySmartphone.pl pisze...

Wielkie dzięki :)

Anonimowy pisze...

Mi się niestety jeszcze nie udało.
Kupiłem kabelek na allegro, ma 3 kabelki,
Żółty
Zielony
Biały

Z oględzin miernikiem wynikało że:
Zielony GND
Białt RX
Żółty TX
Niestety konsola pluła cały czas jakimiś śmieciami, mimo ustawienia prawidłowo komunikacji.

Anonimowy pisze...

Super opis :). Dzięki niemu udało mi się ożywić mojego tplinka. Dziękuję i pozdrawiam!!

Anonimowy pisze...

Również naprawiłem. Dzięki

Anonimowy pisze...

A można to zrobić bez kabla CA-42 tylko bezpośrednio korzystać z portu rs323 ? i z niego pociągnąć sygnały GND, RX i TX?

dar3kg pisze...

Prawdopodobnie można, ale będziesz potrzebował vcc

Anonimowy pisze...

Dzięki za odpowiedź, tylko który to będzie pin/sygnał z res'a?

Anonimowy pisze...

Kupiłem takie coś:

http://allegro.pl/usb-uart-ttl-konwenter-przejsciowka-promocja-19zl-i2625311186.html

po kliknięciu Open w Putty nic się nie dzieje.


win7 x64

dar3kg pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
dar3kg pisze...

Dobry port COM wybrałeś? W Menadżer urządzeń można zmienić nr portu dla urządzenia...

Anonimowy pisze...

tak

Można jakiś inny kontakt niż koment na stronie?


napisz na szkolny16 [at] gmail.com

Anonimowy pisze...

dodam od razu, że wcześniej kombinowałem z jakimś kablem który kupiłem w sklepie komputerowym USB --> rs232 ale nie obsługiwał przerwań ani tego UART. Po podpieciu go do płyty głownej i podłączeniu zasilania nie diody nie reagowały. Dopiero jak podłączyłem zasilanie a potem kabel to zaczęły migać. W obydwu przypadkach putty nie działało

Na tej "nowej" przejściówce nie ma znaczenia co podłączam pierwsze.

papa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

http://img571.imageshack.us/img571/4384/asdadur.jpg

Anonimowy pisze...

Ta przejściówka jest na bazie PL2303, Windows sam rozpoznał i zainstalował potrzebne sterowniki, ale ściągnałem też oficjalne ze strony producenta. Zainstalowałem, restart komputera i dalej nic.

Anonimowy pisze...

Ufff udało się.

Problemem było putty, po zmianie na hyperterminal wszystko poszło bez problemu.

Spotkałem tylko problem przy wpisywaniu "tpl", ale wystarczy zrestartowac hypertermianal i działa od kopa.


Wielkie dzieki dla dar3kg'a za pomoc i pomysł z hyperterminalem.


!!!

Anonimowy pisze...

U mnie RX była na kolorze czerwonym. Po kilku próbach wreszcie się udało. Dziękiii.

Anonimowy pisze...

Mam problem z załadowaniem firmware putty pokazuje mi coś takiego:

Using eth0 device
TFTP from server 192.168.0.5; our IP address is 192.168.0.2
Filename 'code.bin'.
Load address: 0x81000000
Loading: T T T T T T T T T T
Retry count exceeded; starting again

i tak w kółko.

Plik z firmware nazywa się tl-wr1043nd-openwrt-2-original.bin i jest w katalogu tftp czy powinien on mieć zmienioną nazwę na code.bin ? I czemu nie mam w putty #'ów tylko jakieś T T T czy muszę coś jeszcze zmienić ?

Anonimowy pisze...

Okazało się że blokował firewall z win 7. Cała procedura przeszła ale mimo to i tak nie mogę się połączyć z routerem na adresie 192.168.1.1 :(

Anonimowy pisze...

Uff już wszystko OK, dzięki za super poradnik!

Anonimowy pisze...

A czy reanimacja WR-941ND wygląda identycznie?

aannim pisze...

Bardzo prosze o pomoc...
Router sam potrafi się zawiesić podczas działania. By wejść w ustawienia, trzeba wyłączyć całkowicie router i zrobić reset ustawień.
Tak samo zmiana niektórych ustawień wymaga resetu - po resecie sam internet jest puszczany po LAN i WiFi, jednak w ustawienia nie da się wejść bez ponownego wyłączenia i resetu.
Wgrałem więc najnowsze oprogramowanie (takie samo było wcześniej) i problem nadal występuje.
Dioda sys zawsze mruga co 2 sek. a powinna chyba swiecic.
Jesli ktos potrafi pomoc, prosze o kontakt na coltsonicman@gmail.com

Anonimowy pisze...

witam.
wygląda na to że chyba ożywiłem router! dzieki!.
jedna uwaga. na zdjęciu pinów na routerze RX i TX są odwrotnie. opis kabelka się zgadza.
pozdro KJ!

Anonimowy pisze...

Wielkie Dzięki i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Cześć, potrzebuje pomocy przy reanimacji mojego routera. Działam zgodnie z powyższa instrukcją, zakupiłem kabel na allegro, dostałem trzyżyłowy (czarny, czerwony, biały), piny wlutowalem w płytkę. Sterowniki do kabla zainstalowane (win 7 32b). Podłączam wszystko do kompa i router do zasilania, konfiguruje putty zgodnie z ustawieniami, i po połączeniu w putty nic się nie dzieje. Otwiera się nowe okienko z zielonym prostokątem w lewym górnym roku i nic więcej, nic nie mogę z tym zrobić. Dopiero gdy złącze ze sobą kabel TX i RX można cokolwiek pisać, ale to nic nie daje. Jakieś sugestie, pomysły?

Anonimowy pisze...

1. Spróbuj z HyperTerminal
2. tak dla pewności: włączasz router i diody mrugaja?

Anonimowy pisze...

Przez hyperterminal próbowałem i efekt jest taki sam jak po odpaleniu putty, niby się z routerem łączy, wyświetla czas połączenia, ale nic więcej nie można zrobić (oczywiście o ile wszystko dobrze skonfigurowałem, nigdy wcześniej z tego nie korzystałem). Co do diod to po włączeniu routera zapala się dioda power, a pozostałe zapalają się wszystkie na raz na chwilę i gasną, i tak co kilka sekund.

dar3kg pisze...

Konfiguracja w putty to raz, bo sprawdź czy masz tak samo na screenie, drugie - ważniejsze, sprawdź czy masz dobry port ustawiony. W menadżerze urządzeń - właściwości sterownika kabla zobacz na jakim porcie pracuje.

Anonimowy pisze...

Zarówno w putty jak i menadżerze urządzeń wszystko jest ustawione tak samo jak na screene, i nic. Putty niby łączy się routerem przez kabel ale u-boot się nie zgłasza. Chyba jednak będę musiał kupić nowy router :/. Dzięki za pomoc.

Anonimowy pisze...

Witam:) Prosze o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu a dokladnie, udaje mi sie pokonac wszystkie kroki do momentu polaczenia sie przez puTTy z routerem:/ w puTTy ustawiam wszystko jak trzeba w "serial" i kiedy klikam "open" nic sie nie dzieje:/(COM wpisuje taki jaki w menadzerze) slyszalem ze mozna to jeszcze robic przez hyperterminal ale niestety nie mam zielonego pojecia jak...moze wina lezy gdzies po strone sprzetu na jakim pracuje a wiec i go opisze: pracuje na Windowsie 7 x64, moim polaczeniem z routerem jest stary kabel ze strychu firmy Forever z ukladem DC-U-6858(A) i mikroukladem OTi006858 do ktorego przyznam nie latwo bylo mi znalesc sterowniki(plytke zgubilem) ale na stronie OTi.com.tw odnalazlem sterowniki i nawet pod win7 tak wiec moj system wykrywa kabel jako OTI USB-to-Serial Comm Port(COM5) prosze najmocnej o pomoc. dziekuje z gory.
Pozdrawiam Pawel.

Anonimowy pisze...

ah przepraszam a zapomnialem dodac ze rozwniez probwalem dzialac bez zapory i z wylaczonym nodem32 i oczywiscie kabel to ca-42:)
pozdrawiam Pawel.

dar3kg pisze...

Na win7 x64 zrobisz bez problemu, znajdź w necie i ściągnij - hyperterminal to program

Anonimowy pisze...

ok dzieki:) kurde nie wiem czy cos popsulem czy co zrobilem ale tak na poczatku obiawy rotera byly jak ze dioda pwr swiecila a reszta sobie mrugala razem a po moich walkach w puTTy i probach polaczenia ze w session polaczyc sie chcialem za pomoca seriala i ustawieniu mojego ip na 192.168.0.2 udalo mi sie ze wyskoczylo pozadane okienko lecz w nim byl tylko zielony kwadracik po kilku minutach diody na routerze zgasly i router wykryl kabel podlaczony do WANa:) router dziala poprawnie jako switch i przekazuje sygnal internetu lecz nie swieci sie dioda SYS i nie moge sie zalogowac na niego przez www co z tym mozna zrobic?
pozdrawiam Pawel

Anonimowy pisze...

odlaczylem router i ponownie podlaczylem i jednak wraca do poprzebniego stanu czyli pwr swieci a reszta jak wczesniej mruga. okej juz sciagnelem ten programik tylko szczerze przyznaje ze nie potrafie sie w nim odnalesc prosze o jakies instrukcje jezeli to mozliwe:) szukalem na necie lecz w sumie tez karkolomnie to wychodzi jednak puTTy jest chyba bardziej popularny:)

Anonimowy pisze...

a wiec tak udalo mi sie odratowac router !:) az wstyd sie przyznac ale wyszlo na to ze pomylilem rx z txem :D a i jeszcze jedna uwaga:) nalezy wpisac w puTTy w session w hostname "COM5" i wybrac obok "Serial" a speed ustawic na 115200 i dziala :) jak ktos nie bedzie czegos wiedzial smialo pytac olszi1989@gmail.com
w zakresie tego artykulu jestem w stanie pomoc:)
pozdrawiam Pawel:)

Anonimowy pisze...

kurde! w tym moim komentarzu wyzej przypisalem moj "COM5" oczywiscie wpisujemy tam COM z takim numerem na jakim mamy kabel:) przepraszam za syf jaki tu narobilem:)
Pawel ;D

Anonimowy pisze...

Witam
Dziękuję za poradnik uratował mi Router :)
Jeśli wlutowaliście piny to UWAŻAJCIE na ZIMNE LUTY !!. Potrafię dobrze lutować , a mimo to jeden pin nie miał dobrego styku i straciłem kilka godzin na szukaniu przyczyny.
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Również dzięki. Udało się na kabelku do samsunga E700. pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dzień dobry.
czy któryś z kolegów np z krakowa naprawiłby mi 1043nd w ten sposób ?

Niestety nie mam takich umiejętności do lutowania i majsterkowania a także wiedzy o putty.

Proszę o kontakt na

cs1x@o2.pl

Oczywiście odwdzięczę się odpowiednio.

Jak ktoś ma już kabelek i to już robił to chyba szybko pójdzie :-)

MK pisze...

MK

Miast lutować proponuję zastosować dość prosty patencik: w otwory na piny powtykać odpowiednie kabelki po czym aby je przytwierdzić (unieruchomić) pozatykać je zwykłymi wykałaczkami !
Sposób sprawdzony i stosunkowo pewny!
Należy tylko pamiętać aby kabelki nie były zbyt mocno odizolowane i gdzieś nie robiły zwarcia !!!

MK pisze...

Jeszcze jedno, jeśli putty nie reaguje (nie odpowiada) to wcale nie musi być wina kabelka itp, itd - wykorzystajcie HyperTerminal (jak zresztą już ktoś wyżej napisał)!
W pierwszym oknie po odpaleniu HyperTerminala wpiszcie np. WR1043ND po czym ustawcie parametry transmisji tak jak w putty i GO! Wszystko powinno pójść jak z płatka.
Nie zapominajcie o swoich firewall'ach i wyborze właściwego portu COM.

Anonimowy pisze...

Witam!
Mam pytanko odnośnie innego sprzętu ale też na atherosie i jest tam ubot - Tonze AW-6660. Wgralem na próbę dd-wrt ale okazało się, że to wersja płatna i nie mogę znalesc nigdzie jak wrócić do oryginalnego softu. Oto zrzut z terminala:
Ethernet eth0: MAC address 00:0e:8e:7e:f6:2b
IP: 192.168.1.1/255.255.255.0, Gateway: 0.0.0.0
Default server: 192.168.1.23

RedBoot(tm) bootstrap and debug environment [ROM]
production release, version "2.1.3" - built 21:21:29, Aug 27 2007

Platform: ap30 (Atheros WiSOC)
Copyright (C) 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 Red Hat, Inc.
Copyright (C) 2007, NewMedia-NET GmbH.

Board: TW6600
RAM: 0x80000400-0x80ff0400, [0x80000400-0x80fd1400] available
FLASH: 0xbfc00000 - 0xbffe0000, 64 blocks of 0x00010000 bytes each.
== Executing boot script in 1.000 seconds - enter ^C to abort
DD-WRT> fis load linux
DD-WRT> exec
Now booting linux kernel:
Base address 0x80030000 Entry 0x80100000
Cmdline :
Atheros WiSOC DD-WRT LZMA Kernel Loader
decompressing...
done.
jump to kernel...
Linux version 2.6.24.111 (root@dd-wrt) (gcc version 4.1.1) #22668 Sat Oct 10 03:52:33 CEST 2009
CPU revision is: 00018009
Jakieś pomysły?

loniczek pisze...

Tak jak wyżej opisane lub poprzez FTP podmiana ras, ale to robisz na własne ryzyko

Anonimowy pisze...

Witam przy wpisaniu tpl prosi mnie o login i haslo jak wpisuje admin to pisze no valid shadow password, jak sie zalogowac?

Anonimowy pisze...

Dzieki wielkie!!!

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich :)

Proszę podajcie link (ten wyżej na Rapidzie jest nieaktualny) do openwrt-2-original.bin.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam,
Uwaliłem swój router podobnie i poszukuję kontaktu do osoby we Wrocławiu i okolicach umiejącej to naprawić opisanym sposobem. frpie@interia.pl
Z góry dzięki za kontakt

Anonimowy pisze...

Witam,
moje pytanie jest takie : czy tzw. terminal dyskowy ( do kupienia na allegro : http://allegro.pl/odzyskaj-dane-terminal-dyskowy-dyski-hdd-ata-sata-i3629313992.html) nada się do reanimacji tp-linka ? Na mój rozum powinien, ale niestety na elektronice się nie znam, więc wolę się upewnić, bo jeden kabel już kupiłem, pociąłem - i komp. widzi go jako lgsimodem02 - czyli jakieś 30 PLn stracone.

Anonimowy pisze...

Dzięki, mi też pomógł opis. ver 1.8
kupilem pl2303 usb - ttl za ~20zl
Piny zgodne.

Anonimowy pisze...

Witam, po wpisaniu "tpl" prosi mnie o login, wpisuje "admin", klikam enter wyskakuje password (obojetne co bym chciał pisać i tak nie reaguje na litery, dopiero po enter)wyskakuje "login incorrect" i dalej tak w kółko...
Poradzcie proszę jak się zalogować

dar3kg pisze...

login/pass ?
Jaki to sprzęt?

Anonimowy pisze...

To jest: Tp-link TL-WR1043ND
Dodam iż kabelek mam wpięty do płyty

Anonimowy pisze...

Dzięki Waszym opisom też uratowałem swego rota. Do wiadomości dla następnych: jeżeli wyskakuje "login" "passport" i tak w kółko, to znaczy że zbyt późno wpisujecie "tpl"
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

Anonimowy pisze...

jest szansa na ponowne udostępnienie firmwara bo link nie działa

Anonimowy pisze...

u mnie jest cos takiego


U-Boot 1.1.4 (Apr 28 2013 - 16:01:02)

AP83 (ar9100) U-boot 0.0.11
DRAM:
sri
32 MB
id read 0x100000ff
flash size 8MB, sector count = 128
Flash: 8 MB
Using default environment

In: serial
Out: serial
Err: serial
Net: ag7100_enet_initialize...
No valid address in Flash. Using fixed address
: cfg1 0xf cfg2 0x7114
eth0: 00:03:7f:09:0b:ad
eth0 up
eth0
Autobooting in 1 seconds## Booting image at bf020000 ...
Uncompressing Kernel Image ... OK

Starting kernel ...



OpenWrt kernel loader for AR7XXX/AR9XXX
Copyright (C) 2011 Gabor Juhos
Looking for OpenWrt image... found at 0xbf022000
Decompressing kernel... failed, data error!

System halted!

Unknown pisze...

Witam moge Reanimowac tplink'i

KRAKOW!

GG4400880
email
xfreqx(at)gmail.com

Anonimowy pisze...

mam tak samo
Filename 'code.bin'.
Load address: 0x81000000
Loading: T T T T T T T T T T
Retry count exceeded; starting again

Zbyszek pisze...

Cześć, może orientujecie się czy można to zrobić używając zwykłego kabla rs-232, i które piny Rx/Tx powinienem wybrać: "+" czy "-" ? Jeśli dobrze kombinuję to pin 2: "RxD-" i 3: "TxD+", tak? Jeśli coś pomyliłem to proszę poprawcie.

Anonimowy pisze...

Dzięki za ten opis.

Uratował mój Router po nieudanej aktualizacji.

Ps.
Jeżeli nie ściąga wam pliku code.bin przez tftp czyli :
"Filename 'code.bin'.
Load address: 0x81000000
Loading: T T T T T T T T T T
Retry count exceeded; starting again"

wyłączcie firewall i antywirusa w Windows. Mi to pomogło

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Cześć, wlutowałem piny w płytkę, ale mam zwarcie na wszystkich czterech, dodam że cyna nie jest powodem - nie zlała się w jeden glut. Co może być powodem? Proszę o pomoc.

Anonimowy pisze...

Witam
Mogę pomóc przy wgraniu softu po serialu Tarnobrzeg Vibez128@interia.pl

Anonimowy pisze...

Pobrałem putty, ustawiłem zgodnie z poradnikiem i nic. Naciskam przycisk open i słyszę tylko dźwięk w głośnikach. Posiadam router tp-link TD-W8901G

Anonimowy pisze...

Witam. Jednak po naciśnięciu open pokazuje mi się okienko z zielonym prostokątem w lewym górnym rogu ;/

Anonimowy pisze...

Dajcie linka do firmware bo wygasł :)

Anonimowy pisze...

Opis genialny dzięki.

Jednak doszukałem się paru nieścisłości. A mianowicie.
Piszesz, że w naszym przypadku nie będziemy potrzebować dodatkowego zasilania a w momencie jak coś nie działa dodajesz, że konieczne będzie jednak dodatkowe zasilanie.
Pytanie jakie się automatycznie nasuwa to czy jest to 3,3V czy 5V i czy nie lepiej od razu podłączyć Gold Pin z zasilaniem.

Anonimowy pisze...

witam was serdecznie robię wszystko wedle instrukcji i leci jak trzeba ale na końcu po wpisaniu
bootm 0xbf020000 znowu pojawia mi sieę plansza taka jak na początku i wszystkie diody mrugają co może być nie tak ? komunikaty mam takie jak w opisie wszystko się zapisuje ale router nie odpala
za pomoc z góry dziekuję

dar3kg pisze...

To Vcc o którym piszę to jset potrzebne tylko w przypadku jeśli nie używasz ttl'a ma USB tylko takiego jak kiedyś był wbudowany w płyty główne komputerów. Teraz to już jest raczej niespotykane.

@up: Daj Loga z całej operacji

Unknown pisze...

Witam męczę się już któryś dzień i nie mogę sobie poradzić przez puttego nie ma żadnej reakcji natomiast jak uruchomie hyperterminal wszystko ładnie się łączy ale nie mogę wpisać tego TPL w żaden sposób tak jakby klawiatuira nie reagowała i cały czas wkółko lecą te logi co jeszcze można z tym zrobić żeby wpisać to słowo TPL

dar3kg pisze...

Zwróć uwagę na parametry połączenia

Unknown pisze...

No teraz już putty mi działa normalnie ,ale mam cały czas problem z wpisaniem tpl dodam iż gdy zewre tx z rx to mogę pisać w puttym

Duck pisze...

Witam

Dzięki temu poradnikowi postawiłem router na nogi. Bardzo dziękuję.
Moje uwagi do procedury:
1. Używałem konwertera CP2303 (3,3V), aby zadziałał putty musiałem zamienić TX i RX.
2. Flow Control musiałem ustawić na NONE (Brak).
3. Obraz który wgrałem pobrałem ze strony : http://dl.eko.one.pl/orig/tl-wr1043ndv1/ plik : wr1043nv1_tp_recovery.bin.
4. Po włączeniu napięcia cały czas wbijałem 'tpl' - udało się za 2 razem :).
To chyba wszystko.
P.S.
Najwięcej problemu miałem z wlutowaniem pinów - lutownica mnie nie lubi :(

Unknown pisze...

Witam
Mam pytanie odnośnie routara tp-link tl-wr1043nd. Czy jak po podłączeniu do zasilania świeci się tylko lampka zasilania czy jest szansa na odratowanie go? Próbowałem po kolei jak w instrukcji ale putty nie reaguje.

Unknown pisze...

Witam. Jakiego użyć firmware w przypadku sprzętu 1043ND V2.1 ?

suszin pisze...

Potrafi ktoś pomóc?
https://youtu.be/M7BpiQ52jW4

Anonimowy pisze...

Witam
Mam problem, chodźbym niewiadomo jaki fimware na niego wrzucił to nie moge sie po zapisaniu ostać do routera za pomoca przeglodarki i adresu 192.168.0.1
jakieś sugestie

Łukasz P.

Unknown pisze...

Witam. Po dwóch dniach roboty router wstał i ładnie chodzi.
Router tp lilk 1043 nd v 1,8
Kabel od starej noki firmy foof
Win xp ponieważ na win7 nie ma sterowników do kabla
Dzięki pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Cześć a u mnie terminal wywala śmieci, ktoś coś wie w tym temacie ?

dar3kg pisze...

Zmień prędkość połączenia, ewentualnie tx z rx.

Anonimowy pisze...

Witam. A czy ciąg liczb po poleceniu erase dla każdego tp linka jest taki sam? Posiadam TD W8980 do odratowania

Anonimowy pisze...

Mam problrm połączyłem się z tp-wr940 przez serial putty i mam w koło CĄH¨Ő˝˝Ń1.1.4 (Jan 30 2012 - 18:27:20)

AP93 (ar7240) U-boot
DRAM:
sri
#### TAP VALUE 1 = 7, 2 = 8
32 MB
id read 0x100000ff
flash size 4194304, sector count = 64
Flash: 4 MB
Using default environment

In: serial
Out: serial
Err: serial
Net: ag7240_enet_initialize...
No valid address in Flash. Using fixed address
: cfg1 0xf cfg2 0x7014
eth0: 00:03:7f:09:0b:ad
eth0 up
No valid address in Flash. Using fixed address
: cfg1 0xf cfg2 0x7214
eth1: 00:03:7f:09:0b:ad
ATHRS26: resetting s26
ATHRS26: s26 reset done
eth1 up
eth0, eth1
Autobooting in 1 seconds
## Booting image at 9f020000 ...
Uncompressing Kernel Image ... OK

Starting kernel ...
tpl nie przyjmuje ma ktoś pomysł jak wgrać nowe oprogramowanie

Anonimowy pisze...

Cześć! Rozpocząłem zabawę z reanimacją routera i napotkałem problem. Po podłączeniu routera w Putty zamiast normalnego tekstu wyskakują mi krzaczki tzn. :#$▒oW˝ Z+▒e
▒ N▒0▒0r..C! Uk▒m▒e▒▒ngZ▒r▒▒ R+▒er. ▒▒o▒g▒▒c▒▒rY▒▒▒s▒▒a[J▒ Q*▒J▒ Kj▒▒H▒▒▒▒t▒.L▒(▒˕r
▒▒ &▒5j ▒:S▒1▒▒
C▒apL▒j ▒▒K▒io
▒5▒r▒o ▒."IAS'▒
▒.j
a▒E▒r▒▒itZ▒_▒▒˥▒(1J:B▒6▒▒▒ ▒2J▒iWHtX▒= ▒▒0▒0▒3C!U▒ (▒ݱ +▒h)▒ ▒▒,▒xL▒▒
U▒FlX.Y.▒ �▒ �,▒xe ▒xYJH6j

pokaż spoiler
+▒h'8 S▒H▒U▒▒▒dYV▒l▒vi▒˵e▒5
C▒% ▒▒r+▒gR*%▒ 5%e *9 S▒▒lYr▒▒ ֫▒d

pokaż spoiler
j▒d]▒▒n▒▒fo]▒▒!Hj
▒▒▒: ▒▒▒a▒ IK ▒▒rZ▒
▒NY▒ Q.▒ ▒▒rZ▒
▒▒h▒}sV+▒▒▒}cXKcX▒iX+▒e▒r
▒▒l]▒0xLHN
▒▒lZ
▒d▒▒▒ Z
2▒a.▒U▒▒▒fi▒▒ X▒es▒HN
▒▒lZ
▒d▒▒▒ Z
2▒a.▒U▒˝ V
▒d
▒drY▒▒Ha▒u▒▒cY▒▒Z+▒iX+▒e'▒▒sYj▒s-▒2&▒ C▒ScK▒io
-K▒▒ ▒▒ ▒e ▒HaK▒▒7%▒g▒▒it'▒▒p▒▒eC!▒gL▒x▒0▒0▒ ,▒▒ ▒▒1LSHe
▒bX'▒▒2▒▒cY'▒:Sj
e
upC▒aK▒1▒%▒gZ+▒}wX
"▒nYHSGS*▒i
2▒r▒▒m▒▒5
XK}g[▒_▒V+▒_▒▒p▒5II"▒nYH: ,▒▒ ▒▒0▒0▒ ,▒▒ 0▒2LSHe+▒ bX'▒:fX▒▒:0▒4LH▒e+u5
Y
b Y+j
▒▒i▒0▒8L▒2Nt
I tak w kółko. Nie wiem czy wina leży po stronie kabla z alliexpress czy ja coś źle robię. Może byłbyś w stanie coś podpowiedzieć? Próbowałem łączyć się przez hyperterminal ale tam nie mogę uzyskać żadnej odpowiedzi od routera.
Pozdrawiam

dar3kg pisze...

Tak jak jest napisane w tekście, kombinuj z prędkością połączenia...

Anonimowy pisze...

Problem z krzaczkami wynikał chyba ze słabego lutowanie. Teraz wyświetla mi się taki komunikat:U-Boot 1.1.4 (Jul 29 2015 - 09:49:13)

ap135 - Scorpion 1.0DRAM:
sri
Scorpion 1.0
athddrinitial_config(178): (16bit) ddr2 init
tap = 0x00000003
Tap (low, high) = (0xaa55aa55, 0x0)
Tap values = (0x8, 0x8, 0x8, 0x8)
4 MB
Diody już nie mrugają tak jak kiedyś a ten komunikat wyświetla się raz i koniec, nie zapętla się. Nie mogę pisać nic w konsoli. Jakiś pomysł co dalej?

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem nie warto bawić się w ratowanie takich routerów jak TP LINK, zwłaszcza tych z niższej półki.Zbyt skomplikowana procedura nawet jak dla ludzi mających styczność z tymi tematami. Poza tym:kup kabelek,przerób go,zdemontuj router,wlutuj to i tamto a potem jeszcze masa komend do wpisania a wszystko to nie mając pewności że się uda.To zresztą widać po komentarzach.Miałem podobny problem ponieważ podczas aktualizacji routera TP LINK TL-WR 1043 ND ver 1.9 z Gargoyle 1.9.1.1 do wersji 1.9.1.2 coś poszło nie tak i teraz świeci się tylko dioda zasilania.Sam nie podejmę się reanimacji a jeśli zlecę to komuś kto ma wprawę w reanimowaniu routerów po nieudanej aktualizacji to usługa ta kosztuje 100zł.Lepiej dołożyć kilka złotych i kupić nowe urządzenie które ma gwarancję,wsparcie producenta w aktualizowaniu firmware i przede wszystkim ma lepsze parametry.Może kiedyś z nudów pobawię się a tym czasem śmigam na nowiutkim routerze ASUS RT-AC1200G+ Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ten model kosztuje obecnie ok 180-200PLN więc nawet przy kupnie kabelka zysk jest oczywisty. Ale to co jest najważniejsze to satysfakcja (wie ten komu udało się odratować taki sprzęt).

Anonimowy pisze...

witam,
czy ktoś miał tak, że putty niczego zupełnie nie odbiera? pali się jedyni dioda power, inne nie migają absolutnie - ani po włączeniu, ani wciskając reset/wps, nic, tylko power. mam wrażenie, że nie działa bootloader.

Anonimowy pisze...

Witam kolegów,
udało mi się przejść bezboleśnie całą procedurę. Niestety... router dalej nie chce wstać i ciągle się resetuje. Próbowałem już z różnymi wersjami obrazu producenta. Ma ktoś wiedzę i pomysł czego mógłbym jeszcze spróbować? Będę wdzięczny za wszelką pomoc (rafal9990@onet.eu)

Poniżej powtarzający się wynik na konsoli:

U-Boot 1.1.4 (Mar 19 2014 - 11:06:29)

AP83 (ar9100) U-boot 0.0.11
DRAM:
sri
32 MB
id read 0x100000ff
flash size 8MB, sector count = 128
Flash: 8 MB
Using default environment

In: serial
Out: serial
Err: serial
Net: ag7100_enet_initialize...
No valid address in Flash. Using fixed address
: cfg1 0xf cfg2 0x7114
eth0: 00:03:7f:09:0b:ad
eth0 up
eth0
is_auto_upload_firmware=0
Autobooting in 1 seconds## Booting image at bf020000 ...
Uncompressing Kernel Image ... Error: Bad gzipped data
GUNZIP ERROR - must RESET board to recover

Resetting...

Anonimowy pisze...

dobry opis, zadziałało na TP-WR1043N V1.8
thx i pozdrawiam